Gegevens FILOVA
Website en webshop www.filova.be zijn eigendom van Kitty Van Parys.
Gevestigd te Keverstraat 1A, 2220 te Heist-op-den-Berg, tel.: +32 474 34 62 97, e-mail: info(ad)filova.be
Ondernemingsnummer: BE 0847 368 640
Toepassing
Wanneer de klant een online bestelling plaatst, moet hij deze “algemene voorwaarden” als akkoord verklaren. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing bij de aankoop van goederen.
Inhoud webshop
FILOVA probeert de informatie op de webshop zo goed als mogelijk in orde te houden. Mochten er toch fouten op staan, dan zal ik deze onmiddellijk rechtzetten. Als de klant een bestelling heeft geplaatst, zal ik u over de eventueel verkeerde info op de hoogte brengen. Mocht er een product dat u besteld heeft toch onbeschikbaar zijn, zal ik u contacteren en zal ik, na overleg met de klant, er alles aan doen om ofwel het artikel zo snel mogelijk na te zenden of u het verschuldigde bedrag terug te betalen. U kan altijd extra informatie opvragen over de artikels liefst via e-mail, maar ook telefonisch, indien bezet, spreek uw telefoonnummer in en ik bel u dezelfde dag of ten laatste de volgende dag terug.
De kleuren op de foto’s van bepaalde artikels kunnen een beetje verschillen van de werkelijke kleuren. Dat kan komen door de instellingen van je computer en beeldscherm. Je moet er rekening mee houden dat er altijd kleine verschillen van kleur kunnen zijn.
Prijzen
De prijzen vermeld op www.filova.be/winkel zijn in Euro, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
FILOVA behoudt zich het recht om prijzen ten alle tijde aan te passen of te corrigeren. FILOVA is niet verantwoordelijk voor prijsvermeldingen die onjuist zijn, en kan deze corrigeren ook na een bestelling. Nadat u op de hoogte bent gesteld van de foute prijzen, heeft u de keuze om het product wel of niet te laten leveren.
Verzendingskosten
- Heist-op-den-Berg en deelgemeenten (postnummers 2220-2221-2222-2223), Putte (2580) en Berlaar (2590): GRATIS levering met Fietskar Filova
- Rest van België: € 6,5 – bestelling boven € 59: gratis. Voor leveringsadressen binnen een straal van 20 à 25 km proberen we ook met de fiets(kar) te leveren, naargelang de drukte of de weersomstandigheden. We maken dan eerst een afspraak.
- Nederland: € 8,95 (vast tarief)
- Voor de zware pakketten (>12 kg) worden er extra verzendkosten berekend naargelang het aantal, het soort artikels (kattenbakvulling, kippenvoeren) en gewicht van de artikels. De verzendkosten staan duidelijk zichtbaar tijdens het afrekenproces.
Bestelling
Wanneer de klant de bestelling nagekeken en bevestigd heeft, ontvangt hij via e-mail een automatisch gegenereerd bericht met alle gegevens van zijn bestelling. In deze e-mail kan de klant ook zien of de betaling is voldaan of dat deze nog moet worden uitgevoerd. De klant is verplicht om deze gegevens te controleren en FILOVA zo snel mogelijk in te lichten bij eventuele fouten of gebreken.
Betaling
De FILOVA webshop beschikt over volgende betaalmogelijkheden: Bancontact, de Bancontact/Payconiq app, Bonsai, Monizze, Edenred en Sodexo eco-cheques (alleen geldig voor alle dierenvoedingen, snacks en artikels gemaakt van gerecycleerd materiaal), Cadeaucheques van Edenred (Ticket Compliments), overschrijving of contant bij afhaling.
Met Monizze en Sodexo kan je de betaling opsplitsen als je andere artikels bestelt dan uit deze categorie. Bij Edenred kan je de betaling niet opsplitsen en doe je best 2 aparte bestellingen, eentje met en eentje zonder ecocheques.
Bij overschrijving gebruik je de Triodos-rekeningnummer van FILOVA met vermelding van het bestelbonnummer. Het rekeningnummer staat vermeld in de bevestigingsmail van je bestelling.
Indien FILOVA na 14 dagen geen betaling ontvangen heeft, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Het spreekt voor zich dat de klant hiervan op de hoogte gesteld wordt.
In de Filova winkel kan je betalen met Payconiq, Bonsai of contant.
Levering
Het pakje wordt pas verstuurd nadat FILOVA de betaling ontvangen heeft. FILOVA streeft ernaar te leveren binnen de 5 werkdagen na ontvangst van de betaling en dit in alle Europese landen.
Indien de klant de levering niet binnen de 30 kalenderdagen na betaling ontvangt dan moet zij FILOVA hierover informeren. FILOVA heeft dan een aanvullende termijn van 10 werkdagen, indien de levering dan niet tijdig gebeurt kan de klant de aankoop annuleren.
Zending retourneren
Als klant heb je het recht om de gekochte artikels binnen de 14 kalenderdagen terug te sturen en dit zonder opgave van de reden en zonder een boete te betalen. De verpakking van voedingsmiddelen mag niet geopend geweest zijn. De transportkosten voor het retourneren van deze artikels vallen ten laste van de klant.
Voor een retour, stuur je gewoon een mailtje naar info@filova.be.
De klant kan de gekochte artikelen niet retourneren als het gaat om:
- goederen die volgens de specificaties van de klant gemaakt werden
- goederen die snel bederven
Risico van verzending
Het risico van verlies of beschadiging aan de goederen gaat over op de klant zodra de bestelling geleverd wordt.
Indien er tijdens de levering iets is misgelopen, verwittig mij dan zo snel mogelijk en ten laatste binnen de 24 uur via telefoon of e-mail. Wij proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Garantie
De klant dient FILOVA binnen de 48 uur na ontvangst van de goederen op de hoogte te stellen indien een gebrek wordt vastgesteld.
FILOVA zal de goederen kosteloos herstellen of vervangen, tenzij dit buitensporig of onmogelijk is. In dit geval zal FILOVA een prijsvermindering of terugbetaling aanbieden.
De klant kan geen beroep doen op de garantie indien het defect het gevolg is van een onjuist/fout/onvoorzichtig gebruik van de gekochte goederen.
Privacy
Wij gaan zorgvuldig om met de door u verstrekte persoonsgegeven, voor verdere toelichting wordt verwezen naar het afzonderlijke document Privacy van uw persoonsgegevens.